مقالات

معرفی چاپ لیبل شبرنگ

چاپ لیبل شبرنگ

شبرنگ به لیبل های براقی می گویند که در فضای تاریک قادر به رفلکس نور می باشد. در ساخت این لیبل ها موادی مانند فلورسنت و فسفر بکار می رود. از قابلیت های ویژه چاپ لیبل شبرنگ پاره و مخدوش شدن آن در زمان جداسازی از محصول می باشد. بر همین اساس است که این نوع لیبل در دو نوع تولید و روانه بازار می شود.

انواع چاپ لیبل شبرنگ

شبرنگ پاره شو

این مدل شبرنگ بیشتر در جاهایی بکار می رود که حالت امنیتی دارد و جدا شدن برچسب برای ما اهمیت بالایی دارد. در واقع این نوع شبرنگ به هیچ وجه و در هیچ شرایطی قابل جدا شدن نیست. به طوری که اگر برای کندن آن تلاش کنید خورد و تکه تکه می شود. مثال استفاده از این لیبل در چاپ برچسب اموال دیده می شود.

شبرنگ معمولی

این نوع شبرنگ دقیقا از نظر ظاهر شبیه مدل بالا می باشد اما در کارایی متفاوت است. این نوع چاپ لیبل شبرنگ برخلاف نوع بالا قابل کنده شدن است. که برای دید بهتر از جمله کاربردهای آن در کارخانجات ،انبارها ،بر روی آمبولانس ها ،کامیون ، ماشین ها نصب می شود به طور کلی برای مکان های کم نور قابل استفاده می باشد. البته بیشترین کاربرد این شبرنگ در چاپ لیبل علائم ایمنی می باشد.

چاپ لیبل شبرنگ

لمینت لیبل شبرنگ

اگر می خواهید چاپ لیبل شبرنگ مقاومت بالایی داشته باشد و ماندگاری آن بیشتر شود لازم است تا آن را لمینت کنید. در واقع لمینت یکی از فرایندهای تکمیلی در چاپ شبرنگ محسوب می شود. در لمینت، با به کارگیری دستگاه های مخصوص یک لایه محافظ بر روی برچسب قرار داده می شود. لایه محافظ به کار برده شده، باعث می شود، تا دوام برچسب به شکل محسوسی افزایش یابد.

مطالب پیشنهادی
چاپ روی تیشرت نخ پنبه

نکته : از طرفی لمینت کردن برچسب شبرنگ باعث می شود، تا رنگ ها در چاپ به شکل بهتری نشان داده شوند و زیبایی آنها چند برابر شود. اغلب لمینت کردن را برای برچسب هایی که قرار است، در فضای باز و محیط بیرون باشند، استفاده می کنند.

چاپ لیبل شبرنگ

مزایای استفاده از لیبل شبرنگ

  • قابل مشاهده در نور کم
  • امکان چاپ در ابعاد و اندازه مختلف
  • پایداری و ماندگاری بالا
  • هزینه کم و اقتصادی بودن این لیبل

لیبل شبرنگ شامل چه اطلاعاتی است؟

بر روی لیبل شبرنگ اطلاعات و طرح های مختلفی درج می شود که بسته به کاربرد لیبل متفاوت می باشد. اغلب صنایع از چاپ لیبل شبرنگ برای برند سازی استفاده می کنند به این شکل که لوگو کسب و کار خود را بر روی آن درج می کنند. دقت داشته باشید که اگر از لیبل شبرنگ به عنوان برچسب اموال استفاده می شود مواردی مانند نام شرکت و بارکد محصولات بر روی آن درج شود.

چاپ لیبل شبرنگ

مراحل نصب شبرنگ

یکی از دغدغه های که برای نصب و چسباندن لیبل شبرنگ وجود دارد ایجاد حباب در محل نصب می باشد. اما به دلیل بافت و ساختار لیبل شبرنگ که زنبوری است در مرحله نصب جایی برای نگرانی نیست.

نکته : اگر چاپ لیبل شبرنگ از مدل خورد شونده باشد، در هنگام کندن تکه تکه می شود. اما اگر مدل آن شبرنگ معمولی باشد، به راحتی از سطوح جدا خواهد شد. البته در نظر داشته باشید، که بعد از کنده شدن برچسب دیگر قابل استفاده نیست.

چاپ لیبل شبرنگ

کلام آخر

چاپ لیبل شبرنگ بر روی پی وی سی انجام می شود و می توان آن را بر روی سطوحی از جنس چوب، شیشه و یا فلزات به راحتی چسباند. از آنجایی که برچسب شبرنگ مقاومت بالایی در برابر شرایط محیطی مختلف دارد، کاربرد بسیاری در صنایع پیدا کرده است.

مطالب پیشنهادی
چاپ لیبل گچی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *