مقالات

برتری ها چاپ فلت بد

فلت بد یا چاپ بر روی سطوح صاف با داشتن قابلیت ها ویژه ای که دارد تحول عظیمی در صنعت چاپ لیبل و تبلیغات ایجاد کرده است. از مزایای چاپ فلت بد که قابلیت چاپ برروی متریال ها گوناگون و سطوح مختلف و صاف مانند سنگ و چوب ،شیشه و پلاستیک ،کاشی و سرامیک و.. می باشد. تفاوت اصلی این روش با دیگر نمونه ها چاپ در نحوه خشک کردن جوهر توسط اشعه فرابنفش است که با سرعت زیادی جوهر خشک می شود. که همین امر موجب افزایش سرعت چاپ و برجسته شدن طرح مورد نظر می شود.

چاپ فلت بد به دلیل تنوع متریال از محبوبیت بالایی برخوردار است. این دستگاه با قابلیت تنظیم ارتفاع و حرکت در سمت ها طرفین است. با این روش چاپ های را می توان انجام داد که تا قبل از آن امکان پذیر نبود. می توان گفت چاپ فلت بد دریچه جدیدی را برروی دنیای چاپ باز کرده است.

مزایای چاپ فلت بد

مزایای چاپ فلت بد

  • قابلیت خشک شدن سریع جوهر در چاپ فلت بد منجر به افزایش سرعت چاپ می شود.
  • کیفیت و روزلوشن بالا
  • در این نوع چاپ ضایعات کمتری وجود دارد و همین امر باعث می شود که در متریال به کار رفته و در هزینه نهایی صرفه جویی شود.
  • سازگاری با محیط زیست
  • طرح و تصاویر این نوع چاپ بسیار ماندگار می باشد.
  • قابلیت تعمیر هدهای دستگاه به صورت مجزا
  • زیبایی ظاهری
  • قیمت مناسب
  • امکان چاپ برجسته
  • عدم خرابی

مزایای چاپ فلت بد

نحوه کار دستگاه چاپ فلت بد

چاپگر که به صورت صفحه تخت و مسطح است چاپ را انجام می دهد. به این ترتیب که محصول چاپی مورد نظر بر روی سینی چاپگر قرار گرفته و توسط گیره ها مکانیکی دستگاه ثابت می شود. مرحله بعد اطلاعاتی که اپراتور توسط رایانه به دستگاه می دهد. سبب می شود هدهای دستگاه در جهت طول و عرضی از سمت چپ و راست بر روی بستر چاپ حرکت می کند و عمل چاپ صورت می گیرد. نکته مهمی که باید دقت داشته باشید بستر چاپ سطحی صاف و بدون تاشدگی داشته باشد. یکی از قابلیت های ویژه این دستگاه قابلیت تنظیم ارتفاع است. تنظیم ارتفاع هد دستگاه سبب می شود که چاپ بر روی انواع ضخامت های مختلف از مقوا تا سطوح فلزی و….. به راحتی انجام شود.

مطالب پیشنهادی
معرفی چاپ لیبل شبرنگ

دستگاه فلت بد از جوهرهای مشابه پرینتر های خانگی استفاده می کند که اساس این جوهرها بر پایه جوهر UV است و در واقع ار مونومرهای اکرلیک ساخته می شود که برای خشک کردن جوهر در معرض اشعه فرابنفش قرار می گیرد. تا مونومرهای سازنده جوهر طبق عمل پلیمریزاسیون به هم متصل شوند و به همین خاطر سبب ماندگاری طرح و چاپ مورد نظر به خصوص در برابر نور خورشید می شود. و همین امر موجب می شود که چاپ فلت بد بر خلاف سایر چاپ های موجود در صنعت چاپ مناسب برای فضاهای بیرونی است و برای فضاهای شهری و نماهای بیرونی بسیار کاربرد دارد.

کاربرد چاپ فلت بد

این نوع چاپ بیشتر در تبلیغات محیطی و دکوراسیون داخلی کاربرد دارد. به طور مثال در فضاهای نمایشگاهی، نمای ساختمان، ساخت تابلوها راهنمایی ،بک لایت، هدایای تبلیغاتی و….. کاربرد دارد. البته از نمونه های چاپ فلت بد بر روی اجسام سخت مانند پلی کربنات، پی وی سی،کامپوزیت، چوب، ام دی اف، پلاستیک،کاشی، سرامیک ، شیشه و… انجام می گیرد.

جمع بندی

در این متن با مزایای چاپ فلت بد و نکات این نوع چاپ آشنا شدیم و اطلاعات مفیدی کسب کردیم. برای سفارش چاپ فلت بد می توانید به مجموعه چاپ نقش پردازان آسیا که دارای سابقه طولانی در صنعت چاپ و تبلیغات می باشد تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *