مقالات

روش انجام چاپ حرارتی روی پارچه

چاپ حرارتی روی پارچه

چاپ حرارتی روی پارچه یکی از فعالیت هایی است که به صورت تخصصی انجام می شود. چاپ بر روی پارچه امروزه یکی از پرطرفدارترین انواع چاپ است.

روش چاپ حرارتی این امکان را به شما می دهد که با پارچه های مختلف و انواع مختلف تکنیک ها چاپ انجام دهید. در واقع فشار و حرارت کمک می کند تا چاپ با دقت به سطح منتقل شود. دستگاه ها حرارتی می توانند تصاویر کاغذ چاپ شده را بر روی مواد مختلف از جمله لباس، پوشاک، کیف، کلاه، کفش و بسیاری از موارد دیگر انجام دهد.

چاپ حرارتی روی پارچه

چاپ حرارتی روی پارچه

چاپ روی پارچه از روش های محبوب و ساده در صنعت چاپ لیبل و تبلیغات محسوب می شود. در این روش طرح مورد نظر روی یک سطح یا کاغذ شفاف چاپ می شود. و با استفاده از این کاغذها و به کمک حرارت طرح مورد نظر روی پارچه انتقال پیدا می کند. در این نوع چاپ امکان چاپ کردن هر نوع طرح و رنگ با کیفیت بسیار بالا وجود دارد.

دستگاه ها

دستگاه هایی که چاپ روی پارچه را صورت می دهند حرارتی حدود 180 درجه سانتی گراد را روی پارچه اعمال می کنند. حتماً دقت داشته باشید پارچه ای که قرار است با استفاده از این روش روی آن چاپ انجام شود نباید زیاد ضخیم باشد. چون ممکن است رنگ چاپ تحت تاثیر رنگ پارچه قرار گیرد. ضمن اینکه روش چاپ حرارتی روی پارچه دارای سرعت بالایی می باشد.

چاپ حرارتی روی پارچه

مراحل چاپ

در این قسمت مراحل چاپ با دستگاه را به طور کامل توضیح می دهیم.

مطالب پیشنهادی
چاپ لیبل وینیل چیست؟
تنظیم حرارت

این دستگاه ها دارای یک تایمر دیجیتال برای تنظیم دما و زمان مورد نیاز شما هستند. دما و گرما بسته به ماده ای که روی آن چاپ می کنید و نوع چاپ متفاوت است. به طور مثال پارچه ها مانند پلی استر نمی توانند گرمای زیادی را تحمل کنند. بنابراین باید بر روی حرات و زمان کمتری تنظیم شود. دانستن زمان و دمای دقیق و مورد نیاز برای یک پارچه خاص بخشی از فرآیند گرمایش است.

در این مرحله سطح چاپ شونده را روی صفحه قرار می دهید. ضمن اینکه چین و چروک را از سطح پارچه برطرف کنید.

چاپ حرارتی روی پارچه

پارچه را از قبل گرم کنید

اکثر چاپگرها ابتدا پارچه را بدون قرار دادن طرح روی پارچه از قبل گرم می کند. تا در صورت وجود چین یا رطوبت روی پارچه پیش از گرم کردن پارچه سطح را تمیز می کند.

مرحله پایانی

در نهایت اطمینان حاصل کنید که محل قرار گیری صحیح است. تحت حرات قرار می گیرد تا طبق زمان سنج هشدار دهد که چاپ صورت گرفته است.

جمع بندی

در صورتی که قصد دارید چاپ روی پارچه و لباس انجام دهید بهترین گزینه پیشنهادی ما چاپ نقش پردازان آسیا به شما عزیزان می باشد. چرا که در کوتاه ترین زمان آماده تحویل می باشد البته که با بهترین کیفیت و متریال این کار صورت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *