مقالات

تعریف کامل چاپ هولوگرام

چاپ هولوگرام

امروزه با پیشرفت تکنولوژی مشاهده می شود که در زمینه چاپ و تبلیغات رشد چشمگیری حاصل شده است. در حال حاضر چاپ هولوگرام در دنیای چاپ جایگاه ویژه ای دارد. در واقع اکثر مردم هولوگرام را به عنوان یک برچسب نقره ای با ظاهری رنگین کمانی می شناسند به شکلی که در برابر تابش نور تغییر رنگ می دهد. مجموعه نقش پردازان آسیا با تجربه ای که در زمینه چاپ لیبل و چاپ برچسب و هولوگرام دارد سعی دارد اطلاعاتی در این خصوص را با شما عزیزان به اشتراک بگذارد.

انواع چاپ هولوگرام

چاپ هولوگرام تصویر ثابت : این نوع چاپ به گونه ای است که شاهد نقش بستن یک تصویر یا لوگوی ثابت بر روی تمام صفحه هولوگرام هستیم. و به طور کلی می‌توان گفت این نوع چاپ یک طرح اختصاصی داشته که معمولاً از آن جهت حفظ امنیت شرکتی استفاده می شود.

چاپ هولوگرام در تصویر تکرار شونده : در این نوع چاپ که مانند یک رول کاغذی دیواری تصاویر در آن تکرار می شود. مهمترین مزیت این نوع چاپ راحتی بیرون کشیدن یک طرح خاص از آن است که می‌توان گفت تنوع بی نظیری دارد. چاپ هولوگرام دو بعدی نیز به گونه ای بود که با تغییر موقعیت چاپ به منبع نور می توان شاهد تغییر رنگ آن بود و همچنین با اضافه شدن بعد سوم لایه های موجود در طراحی عمق پیدا می کند.

نکته : استفاده از از رنگ ها به صورت ثابت در چاپ هولوگرام نیز امروزه رونق پیدا کرده است. به گونه‌ ای که با تغییر زاویه دید این تصاویر ثابت بوده و تغییری در آن ایجاد نمی شود که این روش یکی از بهترین روش‌های پیشگیری از جعل اسناد است. و این تصاویر تنها در زوایای خاص قابل مشاهده هستند. که در نتیجه این امر برای تشخیص اصالت و اعتبار یک محصول می تواند بسیار کمک کننده باشد.

مطالب پیشنهادی
چاپ لیبل متالایز

چاپ هولوگرام

 

چاپ تصویر پنهان

نوع دیگر چاپ هولوگرام، تصاویر پنهان قابل رویت با لیزر بود. به گونه ای که این نوع چاپ با کمک یک دستگاه ساده لیزر می توان اعتبار هولوگرام های حاوی تصاویر پنهان را بررسی نمود. با این حال لازم است بدانید این نوع هولوگرام به دو قسمت پویا و متحرک تقسیم می شود. و در این نوع چاپ بخش هایی وجود دارد که تنها با استفاده از دستگاه لیزر قابل رویت است و هنگامی که لیزر بر روی سطح هولوگرام حرکت می کند تصاویر متحرک بر روی ثبت نمایش داده می شود.

امنیت بالای این چاپ

در واقع از هیچ چیزی به اسم کاغذ در این نوع چاپ استفاده نمی شود. در حالی که می توان با استفاده از فایل تولید شده آن را بر روی مواد مختلفی چون کاغذ و پلاستیک بکار برد. توجه داشته باشید که هولوگرام چاپ های امنیتی بوده که روی محصولات مختلف و کارت بانکی و برچسب محصولات استفاده می شود. و می‌توان گفت این برچسب ها همچون مانعی در مقابل تقلب بوده زیرا کپی کردن آن بسیار سخت و دشواراست. از طرفی برندهای معتبر و فوق العاده معروف نیز برای اینکه اعتبار کالای خود را بالا ببرند از این روش چاپ استفاده می‌کنند.

 

کاربرد ها

برای اطمینان حاصل کردن از تقلبی نبودن موارد زیر از هولوگرام استفاده می شود.

  • اسناد امنیتی
  • قطعات ماشین
  • گواهینامه
  • کارت عضویت

نکات مهم برای انتخاب چاپ

در زمان انتخاب و سفارش چاپ هولوگرام به یک سری از نکات باید دقت نمایید. زیرا به دلیل حساسیت این نوع چاپ داشتن اطلاعات لازم در مورد هولوگرام و انواع آن بسیار مهم بوده که می تواند کمک های شایانی به انتخاب صحیح و در نتیجه رفع کامل نیاز واقعی مشتری کند.
با وجود این که گفته شد هولوگرام معمولاً به عنوان برچسب اطمینان بر روی محصولات و اوراق استفاده می شود لازم است که به درستی انتخاب شود. تا به راحتی به متمایز کردن کالا و اوراق واقعی از دیگر کالاها کمک کند. با این حال بهتر است سفارش خود را به شرکت با سابقه و مطمعن نقش پردازان آسیا اعلام کنید تا به بهترین نحوه ممکن کار شما آماده گردد.

مطالب پیشنهادی
مارک اتویی لباس

چاپ هولوگرام

 

قیمت و هزینه

همانطور که گفته شد از انواع هولوگرام ها در زمینه های مختلفی می توان استفاده کرد. به طوری که برای هر کدام از این کاربردها برچسب های هولوگرامی باید ویژگی های خاصی داشته باشد. در حالت کلی هزینه های فرایند این نوع چاپ به عوامل متعددی مانند طراحی و تصویر برچسب، نوع برچسب هولوگرامی، جنس لیبل ، ابعاد و اندازه برچسب های هولوگرامی ، تعداد سفارش برچسب اشاره نمود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *