مقالات

چاپ دی تی اف

چاپ دی تی اف

دی تی اف یک تکنیک انقلابی در صنعت چاپ لیبل و تبلیغات می باشد. از خصوصیات این نوع چاپ که مقرون به صرفه و در دسترس است. دی تی اف به یک چاپگر متصل شده به جوهر نیاز دارد و پودر ویژه دی تی اف و فیلم انتقال آن که بر روی پیراهن های صد در صد نخ ،پنبه و انواع تیشرت تیره و روشن چاپ نمود. ضمن اینکه قابل شستشو است.

نکته : ویژگی این روش این است که دست افراد را برای چاپ بر روی طیف بسیار متنوع انواع پارچه از پنبه و پلی‌استر گرفته تا کتان، ابریشم، الیاف سینتتیک و … باز می‌گذارد.

تعریف چاپ دی تی اف

چاپ دی تی اف چاپ مستقیم بر روی برگه شفاف که به آن فیلم می گویند نوعی روش چاپ بر روی پارچه است. این نوع سیستم چاپ بسیار جدید است. که ابتدا بر روی فیلم مخصوص انجام می گیرد بعد این فیلم با استفاده از دستگاه shaker به چسب پودری قدرتمندی آغشته می شود که می تواند روی هر متریالی قرار بگیرد. در صورتی که در چاپ سابلیمیشن قادر هستید تنها روی جنس پلی استر چاپ انجام دهید.

به طور کلی چاپ دی تی اف چاپ بروز تر و بهتری نسبت به چاپ سابلیمیشن است. در صورتی که به دنبال چاپ آسان و بی دردسر برای لباس و هر نوع پارچه ای هستید چاپ دی تی اف گزینه مناسبی است.

چاپ دی تی اف

وسایل مورد نیاز این نوع چاپ

کامپیوتر یا سیستم برای طراحی و همچنین انتقال دستور چاپ به ماشین چاپ استفاده می شود.

مطالب پیشنهادی
آشنایی با چاپ شبرنگ یووی

با کمک دستگاه چاپگر یا پرینتر می توان طرح آماده شده را بر روی فیلم چاپ نمود.

رنگ این نوع چاپ که از چهار رنگ CMYK و رنگ سفید تشکیل شده است.

پودر چسب حرارتی چاپ دی تی اف در دو رنگ مشکی و سفید می باشند که کارایی آن ها چسباندن رنگ دانه ها به سطح پارچه است.

دستگاه که قابلیت پرس کردن و حرارت دادن هم‌زمان را دارد. با کمک این دستگاه طرح مورد نظر از روی فیلم بر روی تی‌شرت یا هر پارچه دیگری چاپ می‌شود.

مزایای چاپ دی تی اف

  1. این نوع چاپ تقریباً با همه جنس پارچه قابل اجرا است و محدودیت جنس پارچه ندارد. حتی روی پارچه های توری و کم تراکم قابلیت چاپ دارد که در روش ها دیگر این امکان وجود ندارد.
  2. پارچه های که با چاپ دی تی اف انجام می شوند دوام بیشتری در برابر شستشو و رنگ پریدگی به نسبت روش ها دیگر چاپ دارند.
  3. علاوه بر چاپ تیشرت از این روش می توان برای چاپ تصویر یا آرم و لوگو بر روی کلاه و دستکش و سایر البسه استفاده کرد.
  4. زمان آماده سازی کوتاهی برای چاپ دی تی اف نیاز است.
  5. از مهم‌ترین مزایای چاپ دی تی اف این است که رنگ چاپ از سطح پارچه عبور نمی‌کند. به این  ترتیب رنگ با پوست بدن در تماس نیست تا باعث ایجاد حساسیت شود.

چاپ دی تی اف

جمع بندی

در مجموع با در نظر گرفتن برتری ها این نوع چاپ اگر به دنبال روش چاپ آسان و بی دردسر برای روی لباس و هر نوع پارچه ای هستید بهترین گزنیه چاپ دی تی اف است. که مجموعه چاپ نقش پردازان آسیا این دستگاه و امکان را فراهم آورده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *