مقالات

چاپ کاتری

برش کاتری

کاتر پلاتر دستگاهی است که می تواند خطوط را برش بزند و یا ترسیم کند. این دستگاه به کمک یک تیغ و یا یک قلم فرایند برش و یا ترسیم خطوط را انجام می دهد. دستگاه برش کاتری دارای انواع گوناگون و ابعاد کاری متفاوتی می باشد.

پلاتر را می‌توان اصلی‌ترین دستگاه در چاپ صنعتی دانست که نقش یک چاپگر بزرگ را ایفا می‌کند. پلاتر انواع مختلفی دارد که معمولا از رول حرارتی به عنوان ماده خام اولیه استفاده می‌کند. یکی از مدل‌های پرکاربرد آن نیز کاتر پلاتر است که به وسیله آن می‌توان شبرنگ‌ها را برای موارد استفاده مختلف برش زد.

برش کاتری بر روی رول حرارتی

پلاتر انواع مختلفی دارد که معمولا از رول حرارتی به عنوان ماده خام اولیه استفاده می‌کند. یکی از مدل‌های پرکاربرد آن نیز کاتر پلاتر است که به وسیله آن می‌توان شبرنگ ها را برای موارد استفاده مختلف برش زد. در رابطه با قیمت رول حرارتی کاتر پلاتر نیز باید گفت که انواع مختلفی وجود دارند که بسته به اندازه و جنس آنها قیمت متفاوتی خواهند داشت.

برای نمونه با خرید رول حرارتی مخصوص این دستگاه می‌توان شبرنگ های تولید کرد که کاربرد آن در علائم راهنمایی رانندگی، ویترین مغازه‌ها و بسیاری از این قبیل به چشم می خورد.

برش کاتری

مراحل برش

قبل از هر اقدامی بهتر است نحوه کار و نکات کاربردی با دستگاه کاتر پلاتر را بدانید تا بتوانید به درستی از آن استفاده کنید. استفاده از کاتر پلاتر و چاپ کاتری و برش آن بر روی مواد مختلف نیازمند  دقت به برخی از نکات دارد.

مطالب پیشنهادی
چاپ حرارتی روی تیشرت

بعد از اینکه طرح گرافیک مورد نظرتان را انتخاب کردید آن را وارد دستگاه برش کنید نرم افزارهای موجود ویرایش های نهایی را انجام داده و در نهایت دستور برش را صادر می کند. از طرف دیگر دستگاه باید به کامپیوتر متصل کنید و اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما فعال می باشد. به این ترتیب موادی که فرایند برش روی آن ها انجام می گیرد به صورت رول شده وارد کاتر پلاتر شده و روی غلتک و میله های موجود در پشت دستگاه قرار می گیرند. ماده مورد نظر خود را به طور صحیح درون کاتر پلاتر قرار دهید.

تیغه های برش به طور معمول از 30تا 60 درجه زاویه مختلف دارند تیغه 45 درجه زاویه متعادل تری دارد و سطح تماس خوبی با ماده ایجاد می کند. در نظر داشته باشید دو پارامتر عمق و فشار تیغه برای ایجاد برش های خوب اهمیت دارند و باید به درستی تنظیم شوند. با استفاده از عملکرد برش نرم افزار خود گرافیک ها را برای کاتر پلاتر بفرستید. فرایند برش کاتری برای طرح های ساده و کوچک فقط چند دقیقه کوتاه طول می کشد اما در طرح های پیچیده گرافیکی می تواند ساعت ها زمان ببرد.

برش کاتری

جمع بندی

به خاطر کاربری زیاد و متنوع کاتر پلاتر ممکن است در بازار تنوع زیادی از رول حرارتی کاتر پلاتر وجود داشته باشد. در زمینه چاپ کیفیت از عوامل بسیار مهمی است که همه بر روی آن تاکید دارند. در نهایت منطقی است که کیفیت را بر قیمت رول حرارتی مقدم بدانید. البته مجموعه نقش پردازان آسیا همیشه تلاش داشته تا بهترین کیفیت را در زمینه چاپ لیبل و چاپ تیشرت در اختیار مشتریان عزیز قرار دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *