مقالات

مشخصات چسب دوطرفه

چسب ماده ای است که برای متصل کردن دو قطعه به یکدیگر از آن استفاده می شود. چسب در انواع مایع و جامد تولید شده و برای رفع نیازهای مختلف به کار می رود. این ماده برای اولین بار از صمغ درخت بدست آمده و با گذر زمان نوع های مختلفی از آن تولید شده و در زندگی انسان به کار گرفته شده است. با پیشرفت این صنعت چسب دوطرفه قوی نیز وارد بازار شده است که بسیار کاربردی و مورد نیاز امروزه می باشد.

 چسب دو طرفه قوی

در صورتی که بخش مهمی از شغل شما چسباندن قطعات به یکدیگر است و این کار با ظرافت باید انجام شود قطعا به یک نوع چسب دو طرفه قوی نیاز دارید. در واقع چسب دوطرفه دارای یک ورق یا نواری است که دو طرف آن چسب اندود شده است. و روی یک طرف آن با نواری کاور شده است تا امکان رول کردن چسب باشد.

چسب دوطرفه قوی

فاکتورهای شناسایی چسب دوطرفه قوی

میزان چسبندگی

از جمله نکات مهم برای تشخیص چسب دوطرفه میزان یکسان چسبندگی در دو روی چسب است. دقت نمایید که دو سطح به اندازه کافی و یکسان چسب اندود شده باشند در صورتی که این عمل صورت نگیرد چسب دوطرفه کارایی لازم را ندارد.

یکپارچگی سطح چسب

از ویژگی های مهم چسب دوطرفه قوی با کیفیت یکپارچگی در تمام سطح چسب می باشد. در واقع سلامت لایه میانی چسب است نباید پارگی ،سوراخ ،خط و خش داشته باشد در نهایت تمام سطح باید یکدست و یکپارچه باشد.

متریال به کار رفته در چسب

چسب‌ها یا نازک یا ضخیم هستند. چسب‌های دو طرفه قوی در واقع سه لایه هستند. دو لایه طرفین که قرار است خاصیت چسبندگی داشته باشد و لایه میانی بر‌اساس میزان فشاری که قرار است تحمل کند و نوع متریال سطوحی که به هم متصل می‌کند متفاوت است.

مطالب پیشنهادی
چسب کلیشه ، چسب دوطرفه
مشخص بودن مدت زمانی که چسبندگی رخ می دهد

اگر هنگام استفاده از چسب دو طرفه در زمان مشخصی که روی خود چسب اعلام شده چسبندگی مورد نظر اتفاق نیافتد. می توان به این نتیجه رسید که آن چسب یک چسب دوطرفه قوی نبوده به همین خاطر بهتر است قبل از خرید مقداری کمی از چسب را تست نمایید.

چسب دوطرفه قوی

نکات کلیدی

نکته اول مربوط به سطح اتصال است که اگر در هنگام اتصال دچار خوردگی و زدگی شود، نشانه ضعف چسب دو‌طرفه است؛ زیرا که دلیل استفاده از چسب دو طرفه ظرافت و تمیزی کار است. اگر ظرافت و تمیزی کار اهمیتی نداشته باشد می‌توان از پیچ و پرچ استفاده کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های چسب دو طرفه با کیفیت، عایق‌بندی سطح اتصال است. در واقع وقتی از چسب متناسب با جنس سطح اتصال استفاده شود و چسب دو طرفه با کیفیت بکارگیری شود، سطح به طور کامل عایق بندی می‌شود و فاصله بین دو سطح به طور کامل پر می‌شود.

زمانی که چسب در اتصالات بکار رفته است احتمالا دچار کشش می شود. در صورتی که هنگام این کشش ها مقاوم باشد و دچار پارگی یا تغییر شکل نشود چسب دوطرفه قوی است. در نهایت چسب قوی هنگامی که از سطح جدا شود جای نمی گذارید یا در صورتی که ردپایی از چسب باقی بماند به راحتی تمیز می شود.

خرید چسب

با وجود تنوع بسیار بالا چسب ها در زمان خرید باید از قبل احتیاج و کاربردی که می خواهید را مشخص نمایید. به همین دلیل لازم است که اطلاعات خود را در زمینه انواع چسب ها موجود به خصوص چسب دوطرفه قوی بالا ببرید. به طوری که یک چسب برای چسباندن همه اشیا قابل استفاده نمی باشد. در واقع هر محصول به صورت اختصاصی برای رفع نیازی تولید می شود. برای مثال هنگام چسباندن دو کاغذ به یکدیگر نمی توان از چسب آکواریوم استفاده کرد یا بلعکس چرا که ممکن است با انتخاب یک چسب نامناسب وسیله ی در حال تعمیر به طور کامل خراب شود. به همین خاطر بسیار مهم است که در زمان خرید چسب محصول متناسب با نیاز خود را انتخاب نمایید.

مطالب پیشنهادی
آشنایی با نوار چسب دوطرفه
جمع بندی

امروزه چسب دوطرفه با توجه به کارایی بسیار زیادی که دارد یکی از محبوب ترین چسب های موجود در بازار است. مجموعه چاپ نقش پردازان آسیا از تولید کنندگان چسب دوطرفه انواع چاپ لیبل و چاپ تیشرت و هولوگرام با بهترین کیفیت در تهران می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *